Dag 19

Idag var skolan stängd pga röd dag så jag har varit ledig. Vi åkte en sväng till Kandy för några ärenden innan vi på söndag beger oss ut i djungeln. Blev en del te idag igen, har försökt packa om min resväska lite så jag kan få plats men det är nog inga problem! Köpte också ett nytt sim kort med ny surf som eventuellt ska ha lite täckning dit vi åker men det återstår att se. 


Vi hittade en riktigt bra och billig restaurang idag också. Den hette world spices och hade massor av olika mat från Thailand, Kina, Indien och Italien. Jag åt pasta, så gott! Skönt med lite omväxling till ris och curry. Alla kök var öppna också så man såg när de lagade maten, ett stort plus. 

Har inte tagit några bilder idag men vi har typ nåra gått omkring i stan och sen packat om lite i väskan. Har börjat få lite ont i knäna av att bara gå i dessa Flipflop hela dagarna men det är såå varmt för att ha joggingskor. Får se om jag kanske har det nästa vecka när vi gör trädgårdsarbete typ. Kanske finns ormar och grejer. Vi ska iallafall åka till Sigiriya. Där ska vi bo i ett hus utan fönster och så ligger det mitt ute i ingenstans så det känns verkligen som ute i vildmarken. Man kan ha tur och se vilda elefanter och andra djur runt boendet men det får vi se hur det blir med det. Ska iallafall göra gardening innan lunch och sen efter lunch kanske temple renovation vilket betyder att man typ målar i tempel? Får se hur det blir när vi kommer fram!