Dag 22

Måndag igen vilket betyder nytt projekt. Var på en förskola igen på förmiddagen. Tyckte faktiskt om den här ännu mer än den andra. På den förra satt barnen med sina uppgifter hela tiden vi var här men här är det mer blandat med uppgifter och lek. Jag menar, de är ju bara fyra år. De kan inte sitta still hur länge som helst. Vi cyklade till och från förskolan som tog ca 20 minuter. På vägen dit såg de andra en krokodil eller alligator o en liten sjö vi cyklade förbi men jag hann inte se..


Väl hemma käkade vi lunch, mycket bättre än på det förra stället. Sen regnade det så vi bara chillade. När det slutat regna gick vi ut och gjorde lite trädgårdsarbete, typ trycka ner frön i hål mannen som bor här förberedde. Sedan fick vi jobba hårdare. Skäms att jag inte kommer på vad det heter som vi gjorde men jobbigt var det iallafall. Det var några lokala som körde förbi som stannade och ville ta kort på oss för de var första gången de såg turister arbeta sådär. 

Det har slått mig så många gånger idag att det här är ju som hemma. Det är skönt som ett avbrott från staden men varför betalar jag för att göra det jag kan göra hemma? Ikväll var det stjärnklart och alla sprang ut och ville se, hallå, det är väl inget särskilt? Kanske är mer värt att åka hit om man i vanliga fall bor i stan men det gör jag ju inte hehe. Asså jag gillar det verkligen men detta är bara tankar jag får. Samma sak med preschool. Varför betala för att göra det jag får betalt för att göra hemma? Ja det är en häftig upplevelse. Nästa vecka är sista veckan jag kan välja projekt (sedan elefantvecka och strandvecka) så tänker igenom noga nu vilket som är mest värt att göra. Vilket jag inte kan göra hemma. Lutar åt att hjälpa munkar lära sig engelska, får se. 

Imorse när vi skulle cykla till förskolan
På förskolan
Låg i hammocken en stund och filosoferade. Smutsiga ben efter arbetet i jorden
#1 - Anonym

Hej! det syns att du har det bra. Passa på nu att njut av alla upplevelser. Synd att du missade krokodilen. Ha det bra, kram. Mvh pappa.