Dag 4

Denna fina torsdag har bestått av en guidad tur på temple of the tooth här i Kandy. Vi ser verkligen många olika tempel, imorgon väntar nästa. Vi fick köpa jättefina blommor på utsidan som man gav för att hedra Buddha. Detta kan man bara göra tre gånger om dagen och det är öppet i 5-10 minuter så man har inte så lång tid på sig. Det mar jättemycket folk där, både turister och icke-turister. 


Efter templet åkte vi tuk tuk till en Wood factory där vi fick se när de gjorde sååå fina grejer av trä. När vi kom ner till källaren där butiken var hamnade jag i himmelriket. Det var ett rum med bara elefanter högt och lågt i olika färger storlekar och modeller. Jag är förvånad att jag inte fick med mig något där ifrån men jag hade inte tillräckligt mycket pengar med mig. Kanske åker tillbaka dit en annan dag! 

Bara några meter där ifrån kom vi till en batik factory istället där de visade hur de gör batiktavlor. Riktigt intressant faktiskt, hade inte en aning om att man gjorde på det viset. Sedan hade de också en butik med massa fint men åter igen hade jag inte med mig tillräckligt med pengar. 

Eftermiddagen spenderade vi i Kandy, drack ice coffe, gick på marknad och kollade runt. Skönt med lite längre fritid idag. 

Nu har en av tjejerna som bor i mitt rum gått runt och sprutat mängder av någon doftsprej så måste gå ut och ta lite luft. 

Hörs!!