Dag 26

Okej, jag skrev igår att vi skulle åka tillbaka till Kandy idag men något missförstånd med transport och boende gör att vi är kvar hör en natt till och åker imorgon bitti istället. Ska bli skönt att slippa frysa på natten och ha riktiga badrum om det så bara är för en natt, för sen åker jag vidare igen. Det är lite tråkigt dock för alla som är här med mig nu stannar i Kandy förutom jag och en till. Tråkigt att lämna dom men tror vi kommer ses på helgen igen. Vi utgår från Kandy och kan åka iväg på projekt i veckan så åker man tillbaka till Kandy på helgen för att lokalisera sig inför nästa vecka. Typ. 


Imorse åkte jag och två tjejer till Lions rock ändå. Vi tänkte ju inte göra det först då det var en del pengar men sen när vi såg bilder från de som hade varit på berget bredvid och när vi väl tänkte efter att vi alla hade haft det som ett av målen att göra denna resan kände vi att det var dumt att inte göra det. Hade förmodligen ångrat mig annars. Många vi hade pratat med sa att de tyckte den var överskattad osv vilket gjorde att våra förväntningar var ganska låga. Det var bra för jag är så nöjd med dagen och blev positivt överraskad istället. Det är alltså ett berg och där uppe finns det gamla ruiner från ett gammalt palats. Det är ca 1300 trappsteg för att ta sig upp och det var så värt det. Vi hade väldigt skönt väder också. Soligt och molnigt om vartannat. 


Vi och lions rock. Har så dålig anslutning här så verkar inte son jag kan ladda upp fler bilder härifrån tyvärr. Iallafall inte idag.
#1 - Anonym

Ett sådant fräckt berg. Bra att du åkte dit. Ett minne för livet.