Dag 37

I morse åkte vi till Mali igen och tog henne på en promenad och så fick hon stå och äta medan vi högg ner träd och drog fram som hon kan äta under natten. När vi var färdiga med det, runt lunchtid åkte vi hem, åt lunch och vilade lite. Sedan tog han som leder projektet oss till en fabrik där de gör papper av elefantbajset. Häftigt! Sedan åkte vi vidare till en affär där han känner ägaren. Detta var precis vid pinnawala elephant orphanage (där jag trodde vi var för ett par helger sen jag skrev om. Vi sa till tuktukföraren vart vi ville men han släppte av oss på ett annat mycket mer turistställe). Istället för att betala 2500 rupies i inträde stod vi i butiken och kunde se när de gick förbi med alla elefanterna efter ett bad i floden. 


Efter att vi kom tillbaka hem har jag varit ganska mycket med barnen i familjen. De hade en bok om massa engelska ord så vi pratade lite om det. Sen ville jag att de skulle lära mig räkna på deras språk, sen blev det skola där jag fick vara elev och även lära mig veckodagarna. Fick läxa på det tills imorgon hehe. De är så söta!
 

Morgonfjäsk med kakor
Mali!!!
Haha tyckte detta va kul, i barnens engelskabok
Pappret i fabriken, gjort av elefantbajs
Lektion i vardagsrummet