Dag 1

Nu har jag äntligen fixat simkort med lite surf, får se hur länge det håller. 


Igår kom vi fram till boendet, helt slut efter en hel dag och natt på resande fot. Jag delar rum med sju andra tjejer. Huset är helt okej, slitet på vissa ställen men funkar, värmen är ju underbar om inte annat. Vi bor lite utanför Kandy, tar cirka 10 minuter att gå till några få affärer, där vi försökte köpa sim-kort men upptäckte att det var fel storlek så vi sa det till honom men då hade han redan aktiverat så vi fick så snällt betala för det. 200 rupies som är typ 12 kronor så inte så farligt. För att komma till Kandy får man ta en tuk tuk dit men det har vi inte vågat än för trafiken är ju galen som på alla andra ställen. 

Idag har vi haft första dagen på introduktionsveckan vilket har inneburit prat om alla olika projekt man kan välja och vilka regler som gäller och sådär. Har insett att det finns så mycket mer jag vill göra så kanske ska byta ut ett par av mina veckor med bebisar till något annat. Vill gärna åka till stranden och där finns två projekt att välja mellan, rädda sköldpaddor (vilket kommer kosta lite extra) eller lära munkar lite engelska (gratis). Dessa projekt är bara på förmiddagen och då har man eftermiddagarna att spendera på stranden, hur skönt?? Asså så mycket som snurrar nu hur jag ska spendera mina veckor men man behöver bara bestämma sig på onsdagen varje vecka vad man vill göra nästa vecka så det är bra. Alla här är jättesnälla och de som jobbar med oss är jättebra. De hjälper verkligen till med allting vi behöver. 

Idag fick vi också en lektion om kulturen och språket, senare var vi på en dansshow med typisk Sri lankesisk dans. Wow är det enda ord som kommer fram just nu. 

Snart dags för läggdags, ska bli skönt även om sängarna är hårda, haha