Dag 10

Idag har jag varit på barnhemmet igen. Inget särskilt som hände, bytte blöjor. Vi får ju inte ta några bilder där vilket är synd då det är typ det ända vi gör på dagarna nu.


När vi var färdiga för dagen stannade jag och den andra svenska tjejen som också är på babies på den lokala marknaden i Kandy. Det fanns mycket bra saker och vi handlade b.la. Te. Jag vill inte öppna tepaketen här så när jag kommer hem kommer jag ha så mycket te att dricka. 

Idag hade vi också mötet som vi ska ha varje onsdag om vad vi ska göra veckan efter. Jag bestämde mig för att stanna här i Kandy ännu en vecka och vara på en preschool. Det är som en förskola men inte som förskolor hemma tror jag. Här är det mer som att de är i skolan bara att de är yngre tror jag. De har fortfarande uppgifter de ska göra osv. Kan vara bra att se skillnaden från barnhemmet till det. 


I mitten av marknade var det som en liten trädgård
Köpte en röd banan på marknaden. Den smakade precis dom en vanlig
#1 - Anonym

Hej! De är kul att följa din berättelse varje dag.👍👍👍

#2 - Anonym

Hej Jasmin! Så kul att höra om ditt äventyr! Var det något vi lärde oss på sri lanka så var det att det finns många bananer: de röda, sweet bananas, butter bananas, lemon bananas och de stora som jag inte kommer ihåg vad de heter.

Häromdagen när ni inte fick köpa öl var det nog "full moon", då är det mot lagen att sälja alkohol. Lite tvärt emot full moon party i Thailand kan man säga! Känner igen mig på några bilder, så kul att se!

Ta hand om dig och njut av värmen :)
Kram Camilla