Dag 11

Hej, hoppas ni har det bra där hemma! Idag har jag, precis som vanligt varit på barnhemmet. Direkt när vi kom dit såg vi att de större barnen höll på att göra saker av löv de hittade. Vissa barn hade gjort kronor och det tog inte många minuter innan vi volontärer hade både krona, skärp och armband. Blev så fascinerad av kreativiteten av något så enkelt. De tog helt enkelt löv (ganska kraftiga) och satte ihop med små pinnar och det blev jättefint! Definitivt en ide jag tar med mig hem. 


Efter vi kom tillbaka till huset gick jag och en annan tjej och lämnade in tvätt. Det kostar bara 300 rupies, ca 18kr och tyckte det var värt för att få lite rena kläder. Ska hämta dom imorgon. På vägen gick vi förbi en pizzahut och då vi båda va lite småhungriga gick vi in och delade på en pizza. En pizza som kostar 25kr, såå billigt ändå. Tur det finns lite alternativ till maten på boendet. 

#1 - Anonym

Hej! Här hemma är det bara. Det har varit en vecka med frost nu, men idag är det regn och dimma igen. Ha det gott.

#2 - Anonym

Hej Jassan
Skitkul att läsa om hur du har det
Måste vara upplevelser som är roliga (och sorgliga)
Kan meddela att idag har det varit 3 grader och dimma hela dagen
Får erkänna att jag e lite avundsjuk 😳 Och lite nyfiken på hur din te smakar

Ha det bäst och njut
//Mats