Dag 21

Alltså jag säger bara WOW! Har kommit fram till Sigiriya och än så länge är det sååå skönt! Vi är 11 personer här och alla sover i samma rum. Sängarna är större och skönare och vi alla har var sitt myggnät så ser ut som ett princessrum. Två av tre badrum har inget tak och en av de två duscharna är utan tak. Det är coolt men det har regnat ganska mycket idag vilket har ställt till med lite problem med just det. Det känns lite fel att säga att det är så fint här när det är så dålig standard men jag gillar det. Hoppas bara jag överlever alla myggor. Idag har vi spelat lite kort och mest tagit det lugnt med imorgon väntar preeschool på förmiddagen och gardening på eftermiddagen om inte vädret protesterar. En av killarna här har varit här i fyra veckor redan vilket gör att han vet mycket om området vilket är bra. Idag visade han oss en liten "pool" eller snarare en grop med vatten som de badade i. Hoppade i och de sa att den va typ åtta meter djup, jag vet inte. Sedan är bara problemet att komma upp men det är ju nästa problem. Jag hade inte med mig telefonen då det regnade så fick inga bilder :( 


Vi hörde påfåglar också. De jamade(?) så jag trodde det var katter men tydligen inte. Hade ingen aning om att de lät så men nu vet jag det. Såg en skymt av en ödla förut också när jag skulle gå in i ett rum och hämta en tekopp, den bara sprang och gömde sig när jag kom, vi blev nog lika rädda båda två. De är inte farliga iallafall men det var ändå obehagligt. Antar att det är sådant jag får vänja mig vid nu!

Den här skylten står vid grusvägen vi åker på till vårt hus, nice
Vårt hus. Det finns inga fönster, istället är det nån typ av gardiner för fönstrena, det som ser ut som mattor. Där inne sover vi
Inifrån! Mysigt!
En liten plats för o chilla. Hängmatta och lite annat.
Vi kan skymta Lions rock från trädgården
Här äter vi
Halva the gang