Dag 3

Onsdag idag vilket innebär ett möte på kvällen för att planera vad man vill göra nästa vecka. Jag sa babies. Det är ett barnhem som är uppdelat i två delar typ. En för bebisar från nyfödda upp till ett år, och andra delen är för äldre barnen, mellan 1 och 5 år tror jag. Vi var bara två som valde det projektet och koordinatorn sa att det är bäst om vi är typ fyra stycken så får se om det blir så eller om vi får välja något annat.


I förmiddags fick vi en matlagningskurs. Vi gjorde någon typ av kycklinggryta, linsgryta, sallad, ris och fruktsallad. Fruktsalladen var lätt min favorit! Efter lunchen åkte vi till big Buddha. Det är den andra största buddha-statyn i Sri lanka. Den låg uppe på ett berg och bussen kunde inte köra hela vägen så vi fick gå den sista biten och det var såååå varmt. Väl uppe fick vi dricka te och träffa en munk. Vi fick också en lektion i buddhism. Innan vi gick fick alla ett armband av munken som skulle ge tur om man låter det sitta kvar i minst tre dagar. 

Efter Buddha stannade vi i Kandy lite och jag och några tjejer gick till en pub och köpt en efterlängtad kall öl. Det måste varit dagens höjdpunkt! 




Maten till matlagningskursen
Buddhastatyn
Utsikten från Buddha
När munken knyter på oss bandet
#1 - Anonym

Hej! Gott att kunna följa dig på din resa. Jag förstår att du har det bra, så passa på att njut.👍👍👍