Dag 9

Andra dagen på barnhemmet var mycket bättre. Personalen som var där idag verkade lite gladare att vi var där än igår och barnen blev så glada när de såg oss. Många av barnen är sjuka så det är så synd om dom. Vissa har feber och är så varma. De är snoriga och vissa kräks. Håller tummarna för att jag inte blir sjuk. 


Rutinerna idag har varit typ samma, byta blöja på alla, men sen hade vi faktiskt lite tid att leka med dom också. Barnhemmet är uppdelat i två delar, en för babies (nyfödda-1 år) och en för lite större barn (1-5 år) de flesta från detta hemmet blir adopterade men det är en flicka som är ca 10 år som bor kvar. Blir så ledsen när jag ser det för hon är verkligen så snäll och hjälpsam och det märks att hon inte har så kul att vara där ensam i sin ålder. Tror att hon ska flytta till ett annat barnhem för flickor snart, jag hoppas iallafall det. Började kasta lite boll med henne på slutet igår och det tyckte hon förmodligen om för idag ville hon göra det hela tiden. Det märks att hon hjälper till mycket för när vi skulle byta blöjor var hon med oss och ville hjälpa till och plocka fram grejer. Hon hämtade också de barnen som skulle få nya blöjor. Kul att se hur hon tog hand om de andra barnen, bar runt dom, tröstade dom och borstade deras hår. Jag fick till och med en puss på kinden när jag skulle gå hem. Så synd att ingen adopterar denna tjejen. 

Idag behövde vi bara vänta på bussen i 20 min istället för över en timme igår. Bussarna här har ingen tidtabell utan de kommer när de kommer. Så ovisst. 

Åkte hem och tog en snabbdusch för sen skulle vi in till Kandy och äta på restaurang. Vi var några stycken som kände för det och det är ju trots allt alla hjärtans dag <3 Blev en pasta carbonara som lite omväxling till all ris och curry. 

Idag har det förresten regnar lite för första dagen. Det var skönt för då var det inte lika varmt och förhoppningsvis blir det svalare imorgon också! 

Godnatt

efter restaurangen gick vi till baren. Dagen till ära köpte jag en "elephant kiss". Den var helt ok!