Dag 46

Sista kvällen ligger jag hemma i sängen med magont istället för att vara på en bar i hikkaduwa. Känns inte jättekul men tänkte det var bättre att vila och vill inte vara dålig imorgon kväll då jag sitter på flygplatsen... 


Dagen började med att vi åkte till ett vattenfall, vilket inte riktigt var ett vattenfall utan stenar med lite vatten runt i en skog. Men det var fint och vi matade apor med bananer. Sedan fick vi dricka te innan vi begav oss tillbaka mot huset för lunch. Efter lunchen gick vi till stranden och havet var faktiskt ganska lugnt idag så vi kunde bada, underbart! Efter en stund gick jag tillbaka till huset då jag inte kände mig så bra så ville duscha av mig all sand och salt. Senare begav vi oss mot skaldjursmiddagen som ingår i veckans program. Det var jättegott men kände inte för att äta så mycket, både för jag inte direkt hade någon aptit och för att inte riskera mer illamående. Vi fick räkor, bläckfisk, tonfisk, hummer (som vi snarare skulle gissa på kräfta) och ris såklart. 

Efter middagen skulle vi begett oss mot hikkaduwa men jag åkte alltså hem istället. Så tråkigt att inte kunna följa med ut första och sista gången... men då en annan tjej i rummet har mått illa håller jag tummarna för att jag slipper...

Beachweek-gänget!