Dag 6

Lördag idag som innebär fritid! Vi var ett gäng morgonpigga som åkte ut på äventyr. Vid 5 kom taxin och hämtade oss och så åkte vi tre timmar upp för serpentinbackar för att ta oss till Horton Plains nationalpark där man hittar det omtalade World's end. Det var en promenad på 11km för att ta oss dit och det var hur fint som helst. På vägen passerade vi också ett vattenfall och annan fin natur. Jag vet inte varför det kallas världens ände för det är inte riktigt så jag föreställer mig det, men som sagt, fint var det iallafall. 


På vägen hem stannade vi och åt lunch, och vet ni vad?? Jag gillade det! Bara för jag skrev igår att jag inte gillade maten.. 

Brände mig lite i solen på axlarna även att jag försökte ta på solskydd ofta men det är okej. Blev lite fula märken bara av både linne, topp och ryggsäck, toppen! 

Imorgon är planen att vi ska gå till en pool, äntligen, och få bada lite. Hoppas verkligen det blir så! 

Ett djur vi såg i nationalparken, kommer inte ihåg namnet
På väg mot världens ände
Vattenfall
Vi vandrar vidare
För att komma hit!
Så wow
Lunchen!
Den här kompisen stog utanför bussen, vi gav honom en banan
teplantage i mängder
Ännu mer
Såhär står de i nästan varje kurva och vid varje väg, överallt