Dag 29

Måndag idag så första dagen på nytt projekt. Gillade det jättemycket. Först var det bara två munkar, och två volontärer vilket var perfekt då de var på olika nivåer. Jag tog den yngsta som var åtta år. Tittade lite först vad de hade jobbat med tidigare och eftersom vi inte riktigt hade planerat något repeterade vi lite. Han fick välja tre saker som han ville repetera. Det blev kroppsdelar, känslor och former. Det gick faktiskt bra. Frågan är vad jag ska hitta på imorgon hehe.. 


Vi fick lunch, som vi åt med händerna. Tycker verkligen inte om det. Man sitter i ett stor sal tillsammans med massor av lokala människor så man får ju rättasig efter dom liksom. Hade dock föredragit en gaffel. Munkarna får inte laga mat själva så lokala människor lagar mat och skänker till dem. Efter alla munkar ätit klart får vi och de som gjort maten äta. 

Efter lunch började vi måla om ett rum. Det är ett rum som varit ett målarrum helt enkelt, som ett förråd där de förvarar färgen. Nu ska en munk flytta in i det rummet så det ska målas om och golvet som är fyllt av olika färgstänk ska skuras rent.. vi målade nästan tre väggar idag så fortsätter nog med det imorgon tror jag! 

Det regnade tydligen inte så mycket här när regnperioden var så regnet kommer nu istället. Det sägs att det ska hålla i sig mars ut, vilket jag inte hoppas på. Vill verkligen ha bra väder när jag är på stranden! Idag kom det en skur med regn, åska och blixtar. 

En del av templet
Måla måla är kul