Dag 31

Oj hehe dagen gick inte riktigt som planerat. Istället för de munkarna jag hade igår, som va 8-10 år, hade jag några mer avancerade som var 14-16 vilket gjorde att mina uppgifter jag hade planerat inte fungerade alls. Har ingen aning om vad jag ska göra imorgon. Herregud detta var svårare än vad jag trodde! Jag vet inte alls vilken nivå mina munkar imorgon kommer vara på..


Efter lunchen städade vi idag. Jag, Kordinatorn och några munkar städade ett kök. Det här var seriös städning ska jag säga er. Vi tömde hela rummet, ut med bord, stolar, mikro, spis, ja allt. Vi skurade och skrubbade varenda liten prick på golv, väggar och bänkar tills våran tid va slut och vi skulle åka hem. Måste säga att jag blev väldigt förvånad över att de faktiskt var så noggranna. De var unga, kanske runt 15 år och med tanke på allt annat man ser som är lite sådär halvdant gjort så tänkte jag att de bara snabbt skulle torka bänkarna och golvet, men oj så fel jag hade. Var helt slut efter detta. 

Vi kom hem cirka 15 och då satte jag mig med att försöka planera något för morgondagen och efter 3 timmar av googlande och funderande har jag fortfarande ingen idé. Efter middagen har vi spelat kort hela kvällen, som varje dag typ. Så mysigt!